Günümüzde yoksulluk, işsizlik, salgın hastalıklar, çevre sorunları, insan hakları, eğitim, sağlık gibi birçok alanda
süreklilik arz eden sorunlar çözüm beklemektedir. Sorunların çözümü için devlet, yardım kuruluşları, vakıflar,
hayırseverler ellerinden geleni yaparak sorunları hafifletmeye çalışıyor olsalar da bu girişimler yetersiz kalmaktadır.
Özellikle az gelişmiş ülkelerde, sadece devlet ve özel sektörün ilgisiyle giderilemeyecek sosyal sorunlar oldukça
fazladır.
Sosyal franchising, sosyal değişimi hızlandırmak, sosyal ihtiyaçları gidermek için farklı kaynakları bir araya
getirmek ve bunları yenilikçi bir şekilde kullanarak fırsatları değerlendirmek için bir yöntemdir. Sosyal franchising;
sosyal fayda sağlamak, sosyal etki yaratmak üzere kanıtlanmış bir organizasyon modeli olan ticari franchising
modelini paylaşarak çoğaltmak esasına dayanmaktadır.
Sosyal franchising örnekleri küresel düzeyde ağırlıklı olarak az gelişmiş ülkelerde sağlık uygulamaları alanında
karşımıza çıkmaktadır. Gelişmiş Avrupa ülkelerinde sosyal franchising çok daha ileri bir aşamada seyretmektedir.
Ülkemiz açısından ise yeni bir kavram olan sosyal franchising, büyük potansiyele sahip bir model olarak öne
çıkmaktadır ve Türkçe literatüre bakıldığında ?Sosyal Franchising' bu konuda yazılmış ilk kitaptır.