Kitap, ülkemizin bir daha ekonomik krizleri yaşamadan sürekli ve istikrarlı olarak kalkınmasını sağlamada stratejik bir unsur olan ihracat konusundaki bilgi eksikliğini gidermeyi ve bu süreçte firmaların reaktif bir ihracat anlayışından proaktif bir ihracat anlayışına geçerek ihracatta pazarlama faaliyetlerinden yararlanmalarında bir rehber oluşturmayı amaçlamaktadır. Kitabın birinci bölümünde, genel olarak ihracat konusu ele alınmış ve ihracatta başarı faktörleri, ihracatla ilgili kurumlar ve ihracatta kullanılan dokümanların üzerinde durulmuştur. Bu çerçevede, ihracat işleminin aşamaları detaylı olarak irdelenmiş, ihracatta teslim ve ödeme şekilleri ile ihracatta kalite konusu işlenmiştir. İkinci bölümde ihracat pazarlamasının kapsamı ve gelişimi, ihracatta pazarlama çevresi ve pazarlama araştırması konuları ile ihracat pazarlaması planı geniş bir şekilde açıklanmıştır. Üçüncü bölümde ise, ilk iki bölümde ele alınan teorik incelemelerin uygulama alanındaki yansımasını görmek amacıyla Türk iş dünyasının saygın kuruluşlarından Türkiye Genç İşadamları Derneği (TÜGİAD) ile birlikte gerçekleştirilen örnek olay çalışmalarına yer verilmiştir.