Yaşamımızı ve yaşam tarzımızı derinden etkileyen kredi kartları ile tüketim kültürü ve tüketici davranışı bu kitabın konularını oluşturmaktadır. Dünyadaki gelişime paralel olarak kredi kartı kullanımının hızla artması, pazarlama yönetimini derinden etkilemiş ve kredi kartı kullanımına ilişkin akademik çalışmalar büyük önem kazanmıştır.
Tükettikçe var olduğunu hisseden bireyler pazarlama çabalarıyla daha çok motive olmakta ve harcama eğilimleri artarak farklılaşmaktadır. Bununla beraber, kredi kartları pazarı pazarlama çabalarıyla gün geçtikçe gelişmekte, nakit para yerine kredi kartının yaygınlaşması bireylerin harcama tarzlarını, tercihlerini ve paraya yönelik tutumlarını derinden etkilemektedir.
Çalışmada, tüketim olgusu ve tüketici davranışı kısaca özetlenmeye ve bu bilgiler ışığında bireysel kredi kartı pazarının analizi yapılmaya çalışılmıştır. Çok geniş bir alanı kapsayan tüketici davranışı konusunu sınırlayabilmek oldukça güçtür. Bu çalışmada bireysel gereksinim ve bazı psikolojik alt yapılarının yanında bireylerin bulundukları sosyokültürel çevreye ilişkin satınalma tutumları irdelenmeye çalışılmış, tüketici davranışı konusuna giren diğer konular kapsam dışı bırakılmıştır.
Kitapta araştırma kısmı genişletilmiş farklı istatistikî yöntemler kullanılarak kredi kartı kullanım alışkanlıklarının tüketici davranışını ne yönde etkilediği ve pazara ilişkin talebin hareketi açıklanmaya çalışılmıştır.